Bio

Bob McKAY

Education

  • Born in Dover, Kent, 1986
  • Secondary education at Dover Grammar School for Boys, 1997-2004
  • BA (Hons) French, University of Kent, 2004-2008
  • Master 1 FLE (Maîtrise), Université du Littoral Côte d’Opale, 2008-2009
  • PGCE MFL, Canterbury Christ Church University, 2008-2009

Teaching Experience

  • Foreign Language Assistant, Lycée Condorcet, Yvelines, France, 2006-2007
  • PGCE at Sir Joseph Williamson’s Mathematical School & The Rainham School for Girls, 2008-2009
  • Teacher of French & German, Homewood School & Sixth Form Centre, Kent, 2009-2012
  • Teacher of MFL/Teaching & Learning Coach, The Folkestone School for Girls, Kent, 2012-2013
  • Lead Teacher/Director of Learning for MFL, The Folkestone School for Girls, Kent, 2013-2014
  • Assistant Principal, The Folkestone School for Girls, 2014-2015
  • Assistant Headteacher, Dover Grammar School for Boys, 2015-present

5 responses to “Bio

  1. Bonjour, MonsieurM. Je suis Madame M! I’au beaucoup aimé lire ton blog. Il y avait beaucoup de choses intéressantes pour moi. J’étais très contente de voir que nous avions plusieurs choses en commun: l’intérêt pour l’apprentissage coopératif, et le désir d’enseigner de manière créative et motivante. Et puis j’étais contente de voir un autre prof de langues qui sait utiliser Excel! Une différence, cependant, je n’ai pas ton énergie, malheureusement… J’ai beaucoup d’idées qui ressemblent de façon surprenante

  2. Oups, j’ai des problèmes avec mon téléphone… Bref, j’aimerai bien discuter avec toi de mon problème: le manque de temps et d’énergie! Comment est ce que tu gères ça?

    • Salut Emmanuelle ! Merci beaucoup pour tes commentaires – ça me fait plaisir de savoir que j’ai des lecteurs, quand même !

      Tu enseignes en Angleterre ou en France ? C’est vrai qu’ici on a des emplois du temps très chargés et que, de temps-en-temps, on peut se sentir débordé de travail. Il est impossible de tout faire à un niveau excellent, donc je me focalise sur les choses qui comptent vraiment pour les élèves – le cours avant tout ! Après, il s’agit de trouver des façons de ‘tricher’ pour les autres choses (par exemple, je corrige souvent les cahiers pendant le cours en circulant dans la classe).

  3. Hi

    I try to facilitate ALL in Kent but the longer I am outside the system the harder it gets. There are no official links left so I am wondering how you link. I am connected to huguette who was at Norton knatchbull but I wonder how long these links will continue since she has retired. It is a big concern to try to get to schools. You are linking in some way so I was hoping you could send messages to your readers. Or at least people in the same town!

    • Hi Glynis! Sorry it’s taken so long! Your reputation proceeds you – I’ve heard lots about you from Fréd Lane!

      To be honest, in the past, I’ve generally linked with other schools and teachers through being an ITT mentor for Canterbury Christ Church University and attending the mentor meetings. I also have quite a lot of friends who teach an MFL and my partner is a Head of Spanish so that helps. These days, Shepway Teaching Schools has set up subject network meetings so I’ve been to one of those with members of my department.

      If you do have messages to circulate, feel free to email me and I’d be happy to send them on.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s